söndag 13 juli 2014

Om du undrar varför...

Nu har jag varit hemma lite mer än en vecka efter min Thailandsresa. Två veckor i underbara Thailand, min femte resa till detta otroligt underbara land. Som jag berättat tidigare så blev jag kär i landet första gången jag var där och oavsett hur lång tid det tagit mellan gångerna så finns det hela tiden i mitt hjärta.

Jag kan inte direkt peka på vad det är som gör att det har gått till mitt hjärta, jag kan säga maten, stränderna, soluppgången, solnedgången, naturen och folket. Eller hur syrsorna börjar låta som att du trycker på en knapp när solen nästan gått ner eller hur otroligt häftigt det är att se bananträd i verkligheten. Eller hur nära naturen du är när du är där. Känslan att gå genom marknaden med all dess mat, både att se och känna dofterna. Jag kan räkna upp mycket. Men det som känns mest är väl att jag har ett lugn i kroppen och jag känner mig lycklig.

Min resa den här gången var så mycket mer än jag någonsin kunde önskat mig och jag är så otroligt glad att jag fick följa med Sophie.

Som vanligt bjuder jag på lite foton ;)
Sista bilden innan planet lämnade svensk mark

Sophie och Pen

Landet som är vackert som en tavla

It's just me

Inte bara strand, lite sten oxå :)

Tänk dig morgonpromenaden här

Grönskan är fantastisk

Palmerna i solnedgången

Gemenskapen


Paradise!
Om du ändå undrar varför jag är så kär i det här landet....så kolla den HÄR filmen. Något är fel så jag kan tyvärr inte lägga upp den i bloggen. Typiskt liksom.

Hare bäst!


1 kommentar:

  1. Your Welcome! :) Det var ju väldigt spontant av dig att bara haka på men så bra det blev! En riktig fullträff:) Härliga bilder och grym video!

    Tack för din kommentar och detsamma! ;)

    SvaraRadera