lördag 8 februari 2014

Internetjunkie?

Bekräftelse.

Är det därför vi har facebook, twitter, instagram och allt vad det heter? Är det för att vi vill att folk ska se, fråga, tycka synd om eller bli avundsjuk? Ja antagligen. Jag har oxå "utnyttjat" facebook för att få uppmärksamhet, oavsett slag. Men just nu har jag fått nog, både för min egen skull och andras. Är så trött på statusar som bara skriker FRÅGA MIG istället för att skriva vad man faktiskt ska göra. Om man inte vill berätta så skriv inget. Men ja, som sagt, jag har själv varit där så istället för att kräkas på allas statusar så har jag sakta men säkert trappat ner användandet. Jag saknar det inte ens faktiskt ;) Har ibland upptäckt att det gått en hel dag utan att jag varit inne, ännu längre. Det enda som visar detta är den där arga runda ringen med en siffra i som numer oftast är tvåsiffrig. När jag sen går in, kollar jag detta sen går jag oftast ur igen. Är nöjd med det :)

Blogg.

Nu tänker säkert någon som läser det här, men du har ju blogg. Ja jag har en blogg. Men det är ju skillnad, STOR skillnad.. För hur ofta ser du någon kommentera här? Jag blir SUPERGLAD när jag får kommentarer här, det är verkligen jättekul och jag uppskattar varenda kommentar. Men det händer inte alls ofta. Här haglar inte heller massa störiga statusar, bilder eller annat jox. Här är det JAG som bestämmer innehåll och bilder. Sen är det upp till DIG om du vill läsa och kommentera.

Cliffhanger.

Ibland skriver jag att jag ska iväg, hitta på något men jag skriver inte vad det är. Det beror inte på att jag inte vill berätta utan att jag vet att min blogg är bevakad och dom som bevakar den behöver inte veta exakt vad jag ska göra, oavsett vad det gäller.

Lördag.

Men idag är det helg, det småregnar ute, brorsan är här med en hästtransport och ska tömma förråd. Jag frågade om han hade gömt en häst i förrådet =P Såg att min bästa granne gick ut med hunden men annars är det rätt så lugnt på Lila Gården. Men skenet bedrar, bara på senaste tiden har 6-7 lägenheter sålts och det innebär nytt folk. Min granne ovanför har dock flyttat in i en annan grannes lägenhet. Men utöver det så kommer det ju in en del nytt folk. Lila Gården är inte sig lik nånstans sen jag flyttade hit, då var det en trevlig gård. Nu...nu är det bara en gård som vilken som helst. Tråkigt.

Shopping.

Blev en lång blogg, med lite smått bitter ton men det bjuder jag på. När kaffet är uppdrucket så blir det en dusch och sen ska jag och Mia åka till Bromma Blocks och kolla läget. Ska bli skoj! Kanske kan hitta lite kläder, vem vet :) Det är lite tomt i garderoben....eller näe det är det inte. Det är egentligen överfullt. Usch, måste nog rensa nån dag..

Hurrni, ha en toppenlördag trots grått å regn!

Tjingeling!

/Fjoggis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar