torsdag 15 augusti 2013

Home Sweet Home

Mange är i stan och jag fick hindra mig från att inte le så mycket när jag såg honom i hans jättebil. Grym kille som har en tendens att få med publiken och han känner av direkt vilken typ av publik han har. Ja jag kanske ska berätta att han är artist på heltid :) Imorn är det han som livar upp Macri!

Igår var återigen en mysig dag, jag vandrade omkring lite, var och kollade på Grebbestad varv, fotat, läst, åkt till Fjällbacka och myst. Ätit glass!! :D När jag kom hem fick jag en kommentar om att ta det lugnt med min Fiat Uno *morr* Hur vågar han?!? ;) 

Molnen kom med all världens fart och jag körde det säkra före det osäkra och gjorde mat hemma. Fjällbackaturen drog ut på tiden så systemet hade stängt när jag kom hem, som tur var löste det sig. Busade även med lilla (stora) A som visade sin häftiga cykel. Han är 3år men det skulle man aldrig gissa på, lång som tusan är han.

Kvällen blev trots allt fin och jag tog en promenad längs bryggan på kvällen. Galet mysigt! Tack S för sälliset ;) Jag gick bort till Grebys för att snacka med Moa men hon var på rummet så jag ville inte störa. Får gå dit ikväll istället.

När jag senare sitter i soffan så känner jag mig iakttagen. Jag kollar ut mot hallen och ser två gula ögon glimma till i mörkret. Hej säger jag förvånat och får ett vänligt 'mjau' tillbaka :) Jag stänger väldigt sällan ytterdörren och jag har fått veta att Morris gärna är överallt förutom hemma, men det här var första gången han kom in. Tror han kände lukten av min middag och blev lite hungrig :)

Idag är det mulet ute. Varmt men mulet. Jag är trött och gick raka vägen till Sjögrens, orkade inte ens ta promenaden.. Jag borde inte tänka på det men det blir ju så automatiskt.. Det är fredag, snart ska jag åka tillbaka till Väsby.. 

Jag kommer på mig själv att stirra ut genom fönstret och fastna på tanken hur jag ska få tiden att stå still. Eller iaf tills ja när det nu blir.. 

Ett leende sprider sig helt plötsligt på läpparna när jag kommer ihåg att stammisarna hälsade imorse. Tror dom känner igen mig sen förra veckan jag var här, men jag har inte riktigt vågat hälsa förrän idag :)

Näe, måste ta tag i den här dagen! Inget planerat, precis som det ska vara!

Ha en underbar fredag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar