onsdag 7 augusti 2019

24 days to go!

Varje år tror jag att sommaren ska vara en tid för att njuta, umgås och ha det bra - varje år blir jag alltid lika besviken...

Utanför fönstrena hopar sig molnen på himlen och regnet har fallit till och från hela morgonen. Augusti har bara börjat men mörkret har sakta tagit mark och man känner att hösten är påväg. Sommaren blev som alla andra somrar, alldeles för mycket jobb och alldeles för lite sommar. Missade till och med Erik & Cissi på Böstebar i år. Men det är alltid på sommaren det händer saker om det ska hända tydligen.

Om 24 dagar får jag nyckeln till mitt lilla krypin. Jag längtar! Igår pratade jag med en vän och sa att det ska bli skönt att få bo litet igen, då kontrade hon med: "Det sa du ju när du flyttade hit oxå?!" Ja det gjorde jag, jag trodde att jag skulle trivas i hus... Och det hade jag nog gjort oxå om jag inte känt mig så ensam. Huset är stort och jag är ensam.. Hade jag någon mer än Snöboll att dela det med så hade det nog gett mig mer energi att göra sånt som hyresvärden tydligen krävde av mig. Men nu känns det bra att behöva flytta härifrån.

Annars så fylls mina tankar med något helt annat.. Nu har jag trillat dit igen. Enligt honom själv så har han den finaste färgen man kan ha på håret - silver haha Han är charmig och har utseendet och tyvärr kan jag bara hålla med honom haha Men det säger jag inte till honom. I söndags var jag där och enligt mig så var det ett steg i rätt riktning.. Dock vet jag inte hur killar funkar så vem vet vad han tänker. Men jag går och undrar när jag kan få träffa han igen.

Längtar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar