onsdag 10 augusti 2016

Sommaren försvinner...

Det känns som att sommaren anlände för bara någon vecka sedan och imorse när jag tittade på termometern så var det under tio grader... Så i år håller jag med Tomas Ledin om att sommaren är kort.. Jag grämer mig fortfarande att jag missade när Erik Segerstedt spelade nere i byn. Hur kunde jag? Det har ju varit en grej sen länge tillbaka. Jag besökte bara bryggan vid få tillfällen och jag har ställt mig själv frågan; "Börjar jag bli för bekväm att bo här?" Förra året var jag nere på byn nästan varje kväll men i år, ja, men äsch - sommaren kommer tillbaka nästa år ;)
Erik & Cissi när de uppträdde 2015 på Böstebar
Visst, jag har jobbat hela sommaren och nästa vecka är sista veckan som forskarassistent. Det har varit en händelserik och kul sommar med massa nya upplevelser och det känns som att det fortsätter. I måndags anmälde jag mig hos arbetsförmedlingen och det känns bra. Kanske konstigt men jag trivs verkligen med livet just nu. Det enda som förstör är väl att jag är inneboende istället för att ha något eget. Men det kommer och det kommer bli sjukligt bra =D Jag längtar men måste stanna kvar i nuet och njuta av det som är omkring mig just nu.
Patricia, Kjell och jag när vi jobbar med projektet
Lokalkändis då bild på mig och bild tagen av mig fick vara med
i lokaltidningen Björklövet
Tänk vad livet ter sig annorlunda när man flyttar. Det mesta nya tar över men det liv man hade innan söker upp en då och då för att spöka lite. Tänker mycket på några personer som betydde och fortfarande betyder mycket för mig. Avståndet har dock tagit ut sin rätt. Vi lever våra egna liv och det är inte alltid det finns rum för det gamla. Men jag tänker ofta på dem.. Ibland är jag rädd att höra av mig i tron att dom inte vill höra av mig..

Just nu är jag husvakt. Det är fantastiskt skönt och för första gången på ett tag sover jag gudomligt gott. Huset är fantastiskt och det tar hand om mig på bästa sätt. Något jag saknar väldigt mycket när jag är inneboende är just egentid. Egentid är SÅ viktigt för mig så nu njuter jag till fullo :)
Njuter av egentid och av att vara husvakt

Livet är mystiskt och fantastiskt. Även om det inte blir som man tänkt sig så kan man ändå njuta. Kärleken håller sig på avstånd men vissa i min närhet får det att pirra till ordentligt. Och ibland borde det vara förbjudet att få vara nära varandra utan att få känna å klämma..

Och med det säger jag; 
På återseende!
So inlove with you...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar