måndag 29 augusti 2016

En känsla av tomhet...

..sprider sig i kroppen. Låter jag känslorna ta över så fylls ögonvrån direkt och tårarna är nära. Det är konstigt egentligen men ändå inte. Skum känsla. Idag börjar skolan igen. Grebbestads folkhögskola fylls av deltagare och runt 100 personer gör sin första dag i skolan. Jag avundas dem. Hade jag fått bestämma så hade även jag varit där idag.

För snart två år sedan flyttade jag i hast till Grebbestad. Allt gick fort och bestämdes på några dagar. Förvisso hade tankarna funnits där sedan länge men det var först i augusti 2014 som jag flyttade på riktigt. Först trodde jag att jag var för gammal för att gå på folkhögskola men det var helt fel och tack vare min vän Josefin så vågade jag skicka en ansökan. Och jag har aldrig ångrat mig.

Min första utbildning - Spa & Hälsa - bjöd på många skratt, lärdomar, intriger och en hel del annat. Det var mitt första möte med skolan och dess lärare. 

Min andra utbildning blev Marinlinjen. Det var inte meningen att jag skulle gå ett år till men jag är glad att jag gjorde det. Att få ett år till i skolans omgivning och dess underbara lärare, vilken lyx!

Under min tid i skolan har jag gjort mycket som jag aldrig någonsin gjort förr. Och genom allt har jag lärt mig mer om mig själv och livet än jag nog någonsin gjort förr. Men det bästa av allt är alla människor jag fått äran att träffa. Många kom och gick men en del har stannat i mitt hjärta och vi hörs än idag. En fantastisk tid med många minnen... Så här kommer bildbomben, håll till godo ;)
Nyinflyttad i mitt första boende vid bryggeridammen

Första schemat på spa

Tidningsrummet!

Middag på Q-skär

Donaldaturen

Paddla kajak hos Skärgårdsidyllen

Klättra för första gången!

Utflykter med underbara människor

Stavgång med spaklassen

Ibland var det sjukt jobbigt att plugga ;)

Pepparkaksbak?!

Lärarna agerar jury

Människorna man mötte...

..var fantastiska!

Felicia

Fanny och David

Ostronmys med David å Jonathan

Utmaningar!

Avslut...
 Nytt läsår, ny utbildning, nya människor...

Nya utmaningar!

Ny lärare, nytt "klassrum"

Vi lärde känna varandra oxå!

Lars, Britta å Jag

Kan man äta tång?
Klart man kan ;)

Maringänget 2015/2016

Fantastiska utflykter!

Spännande resor

Underbara människor

Möten man aldrig annars upplevt

En kärlek

Galna upptåg i Stockholm

Saker jag aldrig gjort förr!

Så härliga möten

Kunskaper jag inte ens visste att jag skulle få.

Och återigen alla dessa fina människor!
Från djupet av mitt hjärta, TACK alla ni som varit med dessa två år. Tack för att ni varit där. Och Tack för att vi stått ut med varandra genom så mycket.

Nu måste jag stå på egna ben. Läskigt men nyttigt. Och för dom som precis börjat i skolan, Välkommen till en tur som ni sent ska glömma!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar