måndag 6 juli 2015

Vad har jag gjort?

Det är ett tag sen skolan slutade och iom det så slutade mina aktiviteter har jag märkt. Jag har inte fotat sen dess, jag har inte tecknat och bloggen...ja, det är dött både här och på Grebbestad.com

Spontant så känns det som att mitt flyttande fram å tillbaka och bristen på sömn har gjort mig stressad och därför har det inte funnits tid. Har fastnat där jag fastnade sist jag var stressad - inte ok! Men så efter ett samtal med min fina vän så har jag lovat henne, och mig själv, att jag ska ta en dag i veckan när jag ägnar tid åt mig själv och de saker som faktiskt får mig att må bra och känna mig levande. De ovan nämnda sakerna :) Tack S för peppet, all kärlek till dig.

Så vad händer då? Jo just nu sitter jag i en fåtölj hemma hos en god vän som låter mig bo här några nätter tills det är dags att flytta till mitt rum. Vilka underbara vänner jag fått! Två kvällar i rad har jag kommit hem till ett dukat bord och fått supergod mat. Jag har blivit extremt bortskämd :) Är inte riktigt van vid detta men försöker att njuta för fullt. 

Annars jobbar jag. Igår körde jag mitt monsterpass på 10 timmar. Det gick bra tack vare mina fantastiska kollegor. Jag trivs verkligen bra på jobbet. Visst finns det alltid några hickups, men jämfört med tidigare jobb så är det knappt märkbart. Och nämnde jag kollegorna? ;P Vi hade firmamys härom helgen med minigolf och picknick. Supermys! Då fick jag umgås lite med folket från Nordby och Strömstad oxå.

Nu i veckan jobbar jag bara tre dagar. Tack till min fantastiska chef för det :) Jag ska nu flytta ur min fina gamla lägenhet för att ta plats i ett rum för några veckor. Och till min hjälp har jag Maja! Vi gick i skolan samtidigt och hon är kvar i byn under sommaren och ville hjälpa till. Som sagt, vilka underbara människor jag har omkring mig här. 

Hästarna ligger även dom helt på is just nu även om jag var och hälsade på min fina Aska för en vecka sen. Hon har fått lite behandling och mår bättre nu. Sötnosen. Tittade även till lammen som växt till sig ordentligt. Lilla Hjärtat (den jag blev så förtjust i) hade ändrat färg men var fortfarande fantastiskt söt.

Nu har alla i huset vaknat och det är väl dags att vara lite social ;) Jobbet startar 11 idag så det är en chill morgon.

Ha en fantastisk dag alla vänner å gluttare ;)
Kram

3 kommentarer:

  1. Hur e det i Grebbestad såhär mitt i sommaren?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt tomt på folk just nu faktiskt men mysigt med alla trubadurer ute :) Lite bättre väder skulle vara ok dock

      Radera
    2. Tomt på folk? Jasså jag trode att du skulle skiriva tvärtom.
      Vädret är som det är, visst skulle man vilja ha liiiiite mer sol :-)
      Snart spelar väll EC där också?

      Radera