söndag 7 juni 2015

Vilken jävla smäll!!!

Hej och välkommen söndag!! Jag bor helt fantastiskt här, läget är underbart, lägenheten är supermysig men nu när turisterna kommer.. OMG! Ta mig härifrån! Igår öppnade Terassen och det märktes, sjukt mycket folk och bilar ute i natten. Jag tror jag somnade vid fyra, sista människorna gick förbi strax innan och skrek å hade sig. Ja herregud, vilken jäkla natt. Snart kommer det att vara så här oavsett om det är helg eller vardag. Behöver jag säga att jag längtar tills jag flyttar?

När det mesta hade tystnat strax efter tre som kom 3-4 höga smällar, vad det var för något vet jag faktiskt inte. Det måste ha varit smällare eller någon som sköt något. Small högt iaf :/

Gårdagen på jobbet var dock fantastisk. Centrumet hade jippo och när du handlade för 250kr så fick du en marker som du kunde använda vid lyckohjulet. Vi hade flera kunder, bl.a. en liten tjej som vunnit ett presentkort på 1000kr. Hon hade varit hos oss först och köpt fiskegrejer för att hon skulle fiska upp största gäddan, när hon vunnit kom hon tillbaka. Hela pengen köpte hon fiskegrejer för! Hon var överlycklig :) 

Dagen gick så fort igår och jag fnittrade mig igenom den. Underbart! Och när det kom en kille med Snickerströja blev jag överlycklig och självklart snacka vi lite. Hans fru tyckte att han skulle köpa nya kläder för han bodde i sina Snickershoodies :oP Han tyckte dock att det var svårt att få tag på Snickers här i närheten, vilket är sant. Jag vet inte nån som säljer det här.. Det enda jag ser på gubbarna är Fristads, Björnkläder och ibland nåt budgetmärke. Vilket är himla trist.. Haha stört att jag (fortfarande) är så hängiven det märket fast jag fått slängt i ansiktet att man kunde tvivla på min lojalitet. I det fallet kan jag nog säga - Hon som sa't hon va't :)

Idag är det mulet ute och det ser ut som regnet hänger i luften. Helt okej eftersom jag ska jobba. Tror det blir en lugn dag idag då gårdagen var galen :) Men då hinner vi med att fixa lite i butiken oxå, igår fanns ingen tid för nåt annat än kassan. Fast det är ju så det ska vara ;)

Ha en go söndag allihopa och ta hand om varandra!
Massa kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar