söndag 3 maj 2015

Insnöad kärlek, ostron och framtidsplaner!

Sitter på Sjögrens i backen och solen steker genom fönstret. Att datorn ens orkar hålla igång är för mig en gåta. Svetten lackar i pannan och jag överväger att hämta ett glas vatten till. Vid ett var jag hos Dolph för att ta en promenad. När jag varit inne och hämtat Dolph och går ut så ser jag vem som sitter på andra sidan vägen - Bert Karlsson!! Oh herregud, vad gjorde han där egentligen? 
Jag och Dolph fick en varm men mysig promenad i skogen.

I fredags var det dags för lyxfrulle med Zandra. Mumsigt gott och direkt efter gav vi oss ut på en mils promenad. Det är så grönt överallt och våren dansar kring våra fötter - MYS! Väl hemma igen bar det ner till Nordiska Mästerskapen i Ostronöppning som höll till i hamnen. Grebbestads prins Robert invigde och det var en massa folk som var där för att titta på kvalen. Jag var där med David och Jonathan och vi hade bestämt oss för att köpa ett varsitt ostron - oh herregud! Men jag och J klarade det riktigt bra må jag säga, D däremot haha ja hans grymtning efter han lyckats svälja var oslagbar!




På kvällen blev jag bjuden på grillning hos J. Det var väldigt trevligt trots den lilla regnskuren som kom. Det blev gitarr och sång vid elden. Mycket snack om allt och inget. Kul att jag blev bjuden, kom oväntat men glatt :)






Eftersom jag inte äger någon tv just nu så tittar jag inte på något speciellt. Men en regnig kväll gick jag in på TV4 play och kollade på första avsnittet av Robinson - Love edition! Och vet ni vad, jag fastnade! Nu följer jag det slaviskt och jag älskart. Lite ledsen att Pontus åkte ut senast, jag gillar honom även om han är en ensamstöring. Dock förstår jag varför han blir utröstad, han är ju den som har koll och kan vildmarkslivet. Oskar gillade jag inte från början men han har tagit några pluspoäng. Richard och Dan är charmiga och ser riktigt bra ut. Hos tjejerna är ju Mia helt fantastisk, vilken sjukt skön böna! Denise är snygg men hennes personlighet känns sådär. De andra, jao nja eller ja jag vet inte. Det är nog bra :)

Men ja, jag kan inte sluta titta och nu håller jag tummar och tår för att Pontus slår ut lillkisen från Edens lustgård och ser till att vinna hela skiten ;) Fast som par så hejar jag kanske på Oskar och Jennifer haha Äsch, ja vet inte :oP

Nu är det 23 dagar inkl helger å lov tills vi slutar skolan. Tillåt mig gråta! Men framtiden har tagit en oväntad vändning. Inte nog med att jag sålt min lägenhet, jag har skrivit kontrakt på en höst/vinter/vår-lägenhet och ja....det som kanske är störst måste jag vänta en månad eller två innan jag berättar. Det är först då jag får reda på om det blir så. Så konstigt, ena dagen har jag bestämt mig för en sak medan nästa så drar nyfikenheten iväg med mig och jag gör något jag sagt att jag inte skulle. Men jag är nöjd och ja, nu håller jag tummarna! ;)
Lite nostalgi faktiskt...

Nu ska jag packa ihop och gå upp till mig innan jag går till Dolph och tar en till tur. Jag hoppas att Bertan har försvunnit då, han skrämmer mig haha

Ha en fortsatt härlig söndag!
Kramkalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar