torsdag 26 mars 2015

Tennis och trerätters i Strömstad

Igår var det stalldag. Jag var så sjukt nöjd, jag och Aska tog en tur ute och det är vår andra tur helt själva. Har fått veta att Aska alltid blir slö på våren och så även i år. Så när vi var ute vågade jag mig på att även galoppera och det gick jättebra, liksom de andra gångarterna. Vi trivs väldigt bra ihop och det är jag glad över.

Efter stallet åkte jag och Marcus till Brandt bil i Tanum och hämtade en buss. Jag körde bussen, en minibuss och nog det största jag kört haha Helt galet läskigt :oP Imorse när jag vaknade var marken vit och det var snö överallt! Kom ut till bilen och ja, även den var vit. Jag var lite för kort för att få bort snön men nog såg det kul ut när jag försökte. Jag hoppa in i bilen och körde den korta biten till skolan, efter det fick jag David till att köra till Strömstad. Han är lite mer van än vad jag är. Skönt! För ute var det halt och väldigt moddigt. 

I Strömstad blev det först Tennis. Det var första gången jag spelade och det var sjukt svårt men himla kul. Vi skrattade, slog bollar i taket och kors å tvärs över hallen. Efter någon timme var vi trötta och åkte hem till fröken. Där lagade vi vår examenmat till kost och näringslära.
Förrätt - Räkwrap
Varmrätt - Mexikansk tacos
Efterrätt - Bär med vit choklad i ugn och Kaneläpplen med toscaöverdrag

Jag var med i efterrättsgruppen. Allt blev supergott och jag är fortfarande proppmätt. Vi var ett trött gäng som åkte hem efter maten. Jag och David åkte för att lämna bussen och sen tog jag och Fanny en tur med Dolph innan vi hamna hemma hos mig för lite kaffe och plugg. Jag känner redan nu att jag kommer ha träningsvärk efter tennisen. Imorn blir det nog Tedactive om inte vädret tillåter att vara ute och motionera. Jag håller tummarna för gymmet faktiskt :)

Ta hand om er där ute och ha en fortsatt bra kväll!
*kramkalas*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar