måndag 16 mars 2015

Känner ni?

Jag håller precis på att göra min andra kopp kaffe för morgonen. Tog sovmorgon och gick inte upp förrän åtta. Jo, det är sovmorgon för mig. Av någon anledning brukar jag vakna innan sju, men tror att jobbhelgen tog slut på mig. Det var rätt lite folk men fick massor gjort i butiken. När jag kom hem igår var det snabbstädning innan gänget kom :)
På väg till jobbet på Tanum Shoppingcenter

Det har blivit någon grej att vi lagar vegetarisk mat när vi äter hos mig och så blev det igår igen. Veggolasange! Och jag var skeptisk men maten blev helt fantastiskt god. Det är så härligt med Fanny och David, de kommer hem till mig och börjar direkt att fixa. De känner sig hemma här och jag tror nästan att dom känner mitt kök bättre än mig ;) Kul att Tina kom med oxå, alltid kul att träffa nytt folk. Blev en hel del snack och vi gick igenom de latinska namnen på benen vi har i kroppen, man måste ju se vad som fastnat. Och ja, vi hade koll - så klart! En riktigt mysig kväll, som alltid.

Känner ni att det är på gång? Ja, våren alltså! Bladknopparna på träden bara väntar på att få slå ut, blåsippan i backen står, tussilago, krokus, snödroppar, små grässtrån - ja jag kan nog fortsätta i all oändlighet. Det är underbar och jag njuter av varje sekund. Att få vara här under den här förändringen är häftigt, jag har ju alltid kommit hit på sensommaren. 
Båtsäsongen är igång! En karl i t-shirt i sin båt!

Det är mycket tankar som snurrar just nu, mycket förändringar. Jag njuter samtidigt som jag försöker att hänga med i farten. Boende för hösten är kirrat, men vet inte än när jag kan flytta in. Vecka 32 eller kanske 33? Det är inte året runt men ett bra boende, på en bra gata med väldigt trevlig hyresvärd och granne. Bra hyra, nära till allt och parkering. Dock kommer jag sakna den här lägenheten, massor! Jag älskar den. Högt i tak, havsutsikt, stora fönster som släpper in massor av ljus. Men den är dyr och jag kommer inte att ha jobb på heltid när sommaren slutar, så jag måste tänka på det.
Själaro

Jag har lagt in min andra laddning med tvätt i maskinen och den där svenskaläxan jag skulle gjort på morgonen är fortfarande ogjord. Jag hittade helt plötsligt tusen saker som var roligare än en filmanalys. Heja mig ;) Jaja.. ä väl dax att ta sig an den..
Saknar den här mulen *love*

Ha en fantastisk dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar