tisdag 3 mars 2015

Gråa hårstrån

Vad heter hårstrå på engelska? Det är något jag funderat på flera gånger tidigare men aldrig riktigt kommit fram till ett svar. Men man kan ha ganska kul medan man försöker hitta på översättningar, testa får du se ;) Och är det någon som vet så lämna en kommentar, för det kan väl inte bara heta hair?
Snart 40?? Näää 27 :)

Jag var precis inne på hitta.se och sökte på mig själv, ville se vad som stog och det jag fick kastat rakt i ansiktet var: "Fyller 37 år, 28 jan". Det fanns annan info oxå men det var den där jag såg. Jag som knappt kommit ur min 30-årskris fick panik och helt plötsligt kom 40-årskrisen och knackade på dörren - för första gången i mitt liv kände jag av FYRTIO årskris! Fattar ni? Eller är det den som varit å smugit omkring när jag tyckt att jag har gråa hårstrån? Usch, jag får rysningar. Vad är det som händer? Jag känner mig ju som 27! Det här är inte okej *surar*
Lax och ädelsostpasta

I helgen fick jag för mig att jag skulle laga mat. Varför har jag ett sånt intresse över att lära mig att laga riktig mat? Inget hel eller halvfabrikat. Jodå jag vet varför och när jag tänker på det blir jag fånig, vet ju att det inte spelar någon roll. Men skitsamma, ändrar tankesättet och säger att jag gör det för mig själv. Dessutom har kost och näringsläran fått mig att börja tänka på vad jag handlar när jag är ute i affären. Krav och ekologiskt blir det för det mesta. Det är dyrt, men SÅ mycket bättre. Jag gjorde lax och ädelostpasta till middag och igår gjorde jag min första smoothie. Är nöjd även om jag inte fick till laxen lika bra som en kompis, han är grym på det! Får gå en matlagningskurs känner jag. Men är iaf nöjd med resultaten :)
Min fantastiska smoothie

Den här veckan är det praktik och jag är på Tedactive, ett av två gym i Tanum. Anledningen till att jag valde detta gym och inte det andra är för att Teddan har mer samarbete med företag i kommunen och det tycker jag är bra. Igår var första dagen och M kom och hämtade mig vid halv fyra. Vi möblerade om, fick lära oss systemet, gå rundvandring, fick info om företaget och vi träffade tre lärare haha Yeeey, vi som trodde att vi skulle slippa dom den här veckan ;) Nädå, så farligt är det inte. Jag gillar ju faktiskt våra lärare.
Vackra fina Grebbestad

Annars var jag i skolan och boxades i söndags med en kompis. Igår var jag i stallet och gosa med hästarna och ja, jag har inga problem att fördriva tiden. Och när jag tittar ut idag så saknar jag att vara ute och fota. Var längesen det var riktigt fint fotoväder och med det fina vädret så längtar jag till bl.a. Tjurpannan. Var väldigt längesen jag var där, känns som det är dags snart igen :)
Några fiskare vid Tjurpannan

Klockan 10 börjar passet Active 360 och då ska jag & M vara med. Ska bli skönt att börja dagen med ett hårt pass, sen att det är för seniorer är ju ingen som behöver veta ;) 
Men iaf, ta hand om er där ute och njut av dagen!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar