lördag 28 mars 2015

Det skulle aldrig hända...

Fredag!

Vaknar utan väckarklocka strax innan sex och känner mig utvilad. Går upp och gör i ordning min vanliga frukost - ägg och kaffe! Mumma! Plockar ihop en väska med träningskläder, fixar lite annat och går sedan till skolan. Väl i skolan småsnackar jag lite med några innan vi går till sal 5 för lektion. Vi börjar med att lyssna på en klasskompis kost - stenålderkosten. Intressant!

När skolans skyddsombud varit inne och berättat om det så får jag order av fröken att gå hem och hämta mitt kvitto från gårdagen. Självklart! Jag ringer upp Madde som håller mig sällis hela vägen hem och nästan hela vägen tillbaka till skolan. Väl tillbaka i klassrummet har jag missat två redovisningar men det gjorde inget tyckte dom. Klockan blev 9.50 och det var dags för fika och sen avfärd till Tedactive.

Först uppvärmning och efter det följde Active 360. 2x30 på varje station, sista 6 stationerna var valfria och 30 på varje. Bra pass, om än lite förvirrat, och kul att köra med mina classmates! Tillbaka till skolan för att äta lunch. Sen hem för att gå ut och gå med Dolph (min nya hundkompis). Mysig tur upp på Stöberget där jag tog den här fina bilden. Visst är han fin!

Sen var det bara att hoppa i stallkläder för att åka och möta M i stallet. Plockade in Aska och lät henne stå inne och äta upp sitt lunch-hö. M kom och vi släppte hästarna i ridhuset, hästarna var föga roade men sprang några rundor och passade på att busa lite. Sen tillbaka till stallet, väga hö och mocka. Sopa! Klockan har passerat 18 - avslutar och åker hemåt.

Tar en välförtjänt dusch, en varm. Kliver ur och hör mobilen pipa till: "Har du ätit?" och jag svarar direkt att nej det har jag ju inte hunnit.. "Ska vi laga lite mat ihop?" Vilken fantastisk idé! Självklart! Jag hade några laxbitar och potatis hemma, han tog det han hade och passade på att shoppa rödlök, vegetarisk tång rom och glass. Så lagade vi till en fantastisk god middag med lax, potatis och sparris. Till efterrätt blev det vaniljglass och bär. Vi satt länge och pratade tills vi båda gäspade i kapp och han gick hem.

Jag borstade tänderna och kröp ner i sängen. Trött och glad efter en hektisk men fantastisk dag.

Om det här hade hänt, näe det här hade aldrig hänt för ett år sedan. Då hade jag kommit hem efter jobbet och lagt mig i soffan för att vänta på nästa dag. Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är för den här förändringen i mitt liv. Att jag VÅGADE!!

Nu tittar jag ut över havet från mitt vardagsrumsfönster. Himlen är så blå att det sticker i ögonen, det röda teglet på hustaket bredvid gör en fin kontrast mot det blåa. Solen skiner och det kommer att bli en fantastisk dag är på västkusten i min lilla fiskeby Grebbestad. Jag älskar det här!

Ta hand om er nu och ha en fantastisk lördag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar