tisdag 17 februari 2015

Back to the roots!

Innan jag lämnade Grebbestad åkte jag förbi skolan en snabbis. Träffade vaktis och rektorn, surrade lite med dem innan jag började min resa. Lilla Röd skötte sig exemplariskt as always och resan gick på fem timmar. Snabbaste resan hittills, körde en ny väg som GPSen lura in mig på och det är nog första gången den gick snabbare :) Tänkte för mig själv att om GPSen ska fortsätta lura ut mig på olika vägar så måste jag nog installera en kaffemaskin i Lilla Röd =P
Hemma på min gata igår morse

När jag började närma mig mina hemtrakter så blev jag lite besviken. Jag vet iofs inte vad jag hade förväntat mig, mirakel? Allt såg ut som vanligt, byggarbetet under bron höll fortfarande på och ja, allt annat stog där jag lämnade det. I bilen hit så satt jag och kände att det skulle bli kul att komma hit men på nåt sätt så känns det som att tiden stått still och att jag bara varit på en detour. Skum känsla.
Hemma hos mamma

Det var mysigt att kramas med mamma, var längesen sist. Jag bar in mina grejer och vi satte oss och snackade lite. Blev inbjuden på en kaffe hos en gammal vän och åkte dit. Var kul att ses efter så lång tid och vilka komplimanger jag fick! Mys! Jag sög åt mig ordentligt, känns som det oftast är jag som ger men sällan jag får. Efter det for jag ut mot Arlanda stad och min underbara servicekille Dennis. Det var dags för 10500mila service på bilen och det är han som brukar fixa med det. Härligt att snacka ikapp och bara få vara där med honom. Han är för övrigt den bästa kramaren.
Världens bästa Dennis

Jag älskar att kramas men långt ifrån alla kan kramas ordentligt. Det finns "pinnkramen" som är stel och konstig, "halvkramen" är med en arm, "konstigakramen" är när man är påväg att kramas men så blir det ett långt konstigt mellanrum mellan de två som kramas. Dennis kan det där med kramar, det känns som att det bara är vi som existerar när han håller om mig och det är fantastiskt. Finns en person som försökt matcha faktiskt och han är på god väg, fast med sin egna lilla touch haha
Kramas mera människor!!
Min pälskling Snöboll

När bilen var fin och vi hade kramats länge så var det dags att åka hem till Madde! Middag i form av makaronipudding och kaffe på de. Danke! Vi kramades oxå, var så längesen vi sågs. Vi tog svarta faran å for upp till Lila gården där jag knackade på hos Mia och Fredrik. Fick en bunt post samtidigt som jag fick låna nyckeln. Sen kasta vi in två säckar kläder i bilen innan jag åkte hemåt. Trött som en gnu.
Madde å jag
(jag kan itne pussas på bild!!!)

Vaknade tidigt imorse och snart är det dags för ett besök hos tandläkaren, hemskt! Sen ska jag göra något stort, något läskigt men något som måste göras. Det kommer bli början av mitt nya liv.

Ha en underbar tisdag gott folk! 

*kramkalas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar