torsdag 11 december 2014

Vilken jävla smäll!!

Vaknade av att sängen skakade och av en rejäl smäll. Något slog mot rutan, jag gissar att det var regn. Klockan hade slagit 5.30 och jag var klarvaken. Hör att någon är vaken i huset. Jag tar mig ur min varma säng och trippar på tå över det kalla golvet tills jag når fram till fönstret. Jag måste medge att jag var lite skärrad efter hur jag vaknade men gjorde en glipa i persiennen och möttes av en vit  bil och vit mark. Men jag var hundra på att det åskade?

Jag kröp tillbaka under täcket och straxt efter mullra det till lite lågt igen. Jag kunde så klart inte somna om så jag började leta spår på nätet som skulle visa att jag inte var helt knäpp, men hittade inte ens en liten notis om åska. 

När TV slutat funka och internet är nere så väcks helt klart misstankarna .

Nu är frukosten klar och minst en gång har himlen lyst upp i, vad jag tror, skenet från en blixt. Det regnar eller snöar men det är för mörkt för att se vad det är men eftersom det är plusgrader gissar jag att det är regn.

Nu ska jag äta mina ägg och dricka mitt kaffe. Just idag kanske jag inte ser fram emot promenaden till skolan men en sak är säker, bilen får stanna hemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar