tisdag 11 november 2014

Känslosam engelskaläxa :(

En ny vecka har startat och som vanligt har jag mina två favvoämnen på måndagseftermiddagen - engelska och svenska. På svenskan håller vi just nu på att skriva en story om fyra karaktärer, vi får lite olika ledtrådar för att kunna skriva vidare och just nu kämpar vi med dialoger. 
På engelskan kör vi genom en bok och igår lyssnade vi på en text av Frank Zappa. Läxan till idag var att hitta en låttext jag gillar som ska översättas från engelska till svenska. Eller om det var tvärtom. Om det är från svenska till engelska så är mitt val Ted Gärdestad - Jag vill ha en egen måne och är det tvärtom så föll mitt beslut på Westlifes I'll see you again.

I'll see you again... Vet inte om det är för att det var Fars dag i söndags men pappa dök upp och jag kollade på mitt youtubeklipp från 2009. Självklart strömmar tårarna ner från kinderna.. Fan va jag saknar honom fortfarande, så det värker i hjärtat..

Jag tänker inte lägga upp klippet igen, det gör för ont, men vill du se det så finns det HÄR 

Idag är det lång dag i skolan. Start 8.30 och kl.18 har Spa & Hälsa fika i tidningsrummet så jag får se när jag kommer hem. Sov iaf i natt vilket känns bra. Vaknade av någon typ av marathon på övervåningen vid halv sex... 

Såg förresten Gifta vid första ögonkastet igår och ja, vad ska jag säga? Jag kommer ihåg pirret, ovissheten, tveksamheten, nyfikenheten och alla andra känslor som jag hade då dom berättade för oss vad det gick ut på. Jag känner med tjejerna. Haha shit, tänk om det var jag som stod där och skulle gifta mig med en okänd snubbe? Herregud, hur tänkte jag ;) Haha!

Ha en fantastisk tisdag och försök njuta av det lilla ljus vi har numer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar