måndag 15 september 2014

One of the best days!

Hallå mina underbara läsare! Vet att jag berättade lite snabbt att vi var ute och paddla kajak förra veckan och tänkte dela med mig av lite bilder från denna helt fantastiska dag!

Det var en fantastisk morgon då vi samlades utanför skolan för att dela upp oss i bilarna. Vi åkte den korta biten ner till Grönemad och där blev vi välkomnade av ett stilla hav och en värmande sol.

Vi samlades utanför en "fiskebod" där vi träffade Marcus från Skärgårdsidyllen. Btw så står min fröken längst till höger i bild :D Världens gulligaste.
 Här går Marcus igenom hur man tar på sig kjolen, ja för kjol måste man ha när man paddlar kajak ;) Och jag är ju lite speciell så jag fick en i galon *asg* Men så fick jag en cool kajak i glasfiber oxå, det ni. De andras kajaker var i nån trippelplast eller vad det hette. Inte alls lika coolt *fnissar*

 Vi förflyttade alla kajakerna från ställningen ner till stranden. Min ligger längst till vänster i bild, den som är gul och vit. Det fanns en i kolfiber oxå, hur tufft hade inte det varit att få ha den :)

 Det var mycket nytt för mig och samtidigt som jag lyssnade på genomgången så passade jag på att fota lite. Hur funkar paddeln? Hur ställer du in rodret? Vad mer ska man tänka på?

Det var inte det lättaste att gå i denna rangliga sak, men här visar Marcus på land hur man skulle göra. Såg skitenkelt ut.. Eller hur. Jag höll på drutta i om det inte var för mina två underbara kursare som hjälpte mig. Först David som även hjälpte mig att fixa pedalerna. Tusen tack! Livrädd Ammi blev glad Ammi ;)
 Här får Marion hjälp att kliva i sin kajak, vilket hon fixade galant. Utanför i roddbåten sitter bästa fröken Ingrid och håller koll på oss ;)

 Efter en underbar tur i skärgården så hamnade vi på en fantastisk strand. På bilden är min balla kursare Marcus, som fick agera "isittshjälp" när vi for iväg sen igen.

 En efter en kom vi in till stranden och jag tror alla höll med om att vi haft en helt fantastisk dag hittills men att vi alla nu var sugna på att sitta ner och få lite mat i magen.

Och kan man hitta ett bättre ställe än det här? Marcus kunde sin skärgård helt klart. Förutom Davids möte med huggormen så var här ett väldigt fridfullt ställe där man kunde njuta av sol, hav och underbart sällskap.

Ja, att man kallar västkusten för bästkusten är väl inte för intet :)

Svårt att fånga det fina på bild men ja ni fattar!

Min supergulliga wingis Marion

Marion och fröken passade på att ta sig ett dopp i det kalla men friska havet.

Medan andra solade och halvslumra i det fina vädret.

Väl påväg hem igen så körde jag och David en liten fotostund. Kul att ha foton från själva paddlingen. Att paddla kajak var inte alls som att paddla kanot, vingligare och läskigare men så otroligt häftigt. Jag var livrädd i början men jag tog det med ett leende och sen gick det faktiskt väldigt bra. Och det var så härligt att jag faktiskt frågade Marcus om info hur man skulle gå till väga att hyra själv :)

Dagen gick alldeles för fort men när vi väl klev i land var vi alla överens om att vi haft en helt fantastisk dag. För mig är det helt klart den bästa dagen sen jag kom hit!

På fredagen begav vi oss till Strömstad för att bada i Sveriges minsta spa. Och där träffade jag Kristofer! Men det är en helt annan story.

Ta hand om er!
Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar