tisdag 6 maj 2014

Sista morgonen...

Sista morgonen är ju egentligen en väldigt bra låt med Niklas Strömstedt, men i det här fallet så är det min sista ensamma morgon på Vika gård. Tänk att jag inte haft det minsta problem att gå upp när klockan har ringt vid 6. Det har varit lite hundmys och sen upp och i kläderna för att sen gå upp till stallet. Trött har jag varit men så fort jag kommit ut så piggnar jag till.

Ikväll kommer herrskapet hem och det ska blir galet kul att träffa dom, har varit lite konstigt att ha varit här så länge utan att få umgås med denna underbara familj. Men tills dom kommer så är det dom vanliga sysslorna. Snart ska jag valla ner getterna till daghagen, mocka, göra mat, tvätta och fylla på vattenhinkar, mocka uteboxen + natthagen, kratta till i gethuset och sen tänkte jag ta en cykeltur med tjejerna till brevlådan. Dumt att ta bilen liksom ;)

Men nu tänkte jag bjuda på lite bilder och berätta lite om djuren som har förgyllt min tillvaro senaste veckan.

Bubblan och Lizz
Det är väl ingen som undgått dessa godingar. Lizz träffade jag när hon var ett halvår, efter det har dessa två tjejer varit en stor del i mitt liv och jag älskar dom som om de vore mina egna. Och utan dom så hade den här veckan inte varit vad den varit.
Bästa selfien
Massa kul och bus
Kärlek!
Hákur
Det här är Bubblans brorsa och en väldigt rolig herre. Han är, som dom andra hästarna, en islandshäst och en vit sådan. Han kan trix och han vet precis när han gör saker han inte ska göra och han har även världens tålamod. Jag är SÅ glad att det är han som har exemtäcke och inte nån annan. Han vet att jag inte kan det där lika bra som matte, men han står tålmodigt och väntar på att jag ska fixa allt. So what om han inte ser nåt en stund, han står där still ändå. Vilken kille =)
Disa
Den här fröken är ny för mig men vi har funnit varandra. Hon är supergo och har nog den sötaste mulen jag någonsin sett.

Rispa och Tia
Här har vi den där hedenhöshästen med man och svans i massor. Och hennes söta föl Tia som såg ut som en bisonoxe första gången jag såg henne haha =) Tia har växt till sig och mamma Rispa är lika fin som alltid.
Mamma Rispa
Dotter Tia
Munter, Oliver och Klöver
Vi får ju inte glömma getterna, helt underbara och ett kul tillägg i vardagen ;)
Fina Klöver
Oliver och Munter
Simba
Alla stall måste ha en katt, eller hur. På gården så springer den här lilla sötnosen omkring och jamar.

Och bara för att så bjuder jag på några fler bilder ;)
Vackra ekbacken
Som blir ännu vackrare med rätt bil ;)
Bondmorans favoriter :)

1 kommentar:

  1. Gillar!! Tack för att du tog hand om alla djur och gården så bra så vi kunde ta lite semester :) <3

    SvaraRadera