lördag 22 februari 2014

Otrohet!

Av någon anledning så känner jag att det är mycket otrohet som strömmar kring mig just nu. Största anledningen är att x har planerat en resa utomlands och möta upp en fd kollega som bor i ett annat land. Dom har hyrt en lägenhet tillsammans. Helt okej, eller? Näe, hon har sambo sen flera år tillbaka och han vet inget om detta. Hon ska åka och hälsa på sin kompis tydligen. X säger att det inte är första gången hon är otrogen, betyder det att det är ok?

Jag vet att det kan hända. Det har hänt. Längesen och jag var ung. Alkoholen flödade och han fanns där när jag mådde som sämst, inte ens mina vänner stoppade mig. Det var bara hångel men jag var ändå otrogen. Inget jag är stolt över. Inget jag kommer göra igen. Men jag vet att saker kan hända.

Jag skulle aldrig kunna planera en otrohet, jag skulle inte kunna boka en resa flera månader i förväg för att veta att jag skulle vara med en kille som åkte från sin tjej för att vara med mig. Kan vara så att jag har för mycket samvete och moral i kroppen. Många säger att det är den som ÄR otrogen som gör något fel, inte du som faktiskt är singel.. Men ändå, hur kan man göra så? Nästan så att man önskar att hennes kille gör exakt samma sak.


Det är inte så att jag är någon ängel. Vid en period i mitt liv, tror jag var runt 20, så jobbade jag på ett ganska stort företag där vi hade sjukt roliga fester. Festerna slutade nästan alltid att jag hånglade med någon (nej, jag låg aldrig med någon), oftast var personen i fråga upptagen. Men det var inget jag planerade i förväg, det hände i stundens hetta. Det är fortfarande inte okej, men långt ifrån att planera något.

När det kommer till x så tycker jag fortfarande om honom, han är en av mina närmsta vänner men när han berättade om sin otrohetsresa så sjönk hans trovärdighet.. Killen ser bra ut, är otroligt trevlig och har inga problem att få tjejer. Ändå väljer han att träffa en upptagen tjej, vad säger det om honom? Näe, jag önskar att han aldrig sagt något.

Om man inte är nöjd i sin relation så avslutar man den. För mig finns inget alternativ. Oavsett om du är gift, har barn eller whatever. Det är läskigt, svårt och är jävligt tufft. Men var ärlig mot den du lever med och framför allt mot dig själv. Walk away! 
Otrohet är så mycket mer men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar