tisdag 28 januari 2014

Omtumlande dagar...

God morgon gott folk och goa läsare :)

Idag är det tisdag och inte vilken tisdag som helst utan den bästa tisdagen det här året *ler stort* I bakgrunden hörs ljuvliga röster i form av Erik, Matte och Danny (EMD), lite nostalgi liksom. Och det är fantastiskt för jag sitter och dricker mitt första kaffe sen i lördags! Och det smakar ljuvligt men jag är livrädd över hur magen reagerar.. Kanske ska säga att är du känslig så kanske du inte ska läsa vidare, för jag kommer skriva om saker som känsliga kan tycka är äckligt, typ spyor å sånt *hähä*

Till detta har jag ätit ett kokt ägg med Kalles kaviar. Även det smakade ljuvligt med tanke på vad jag ätit de senaste två dagarna.. *suckar ljudligt* Men det roliga är, eller ska jag säga det bra(?!), att när man mår dåligt så uppskattar man verkligen när man sen börjar må bättre. Ett tag iaf.

Jag börjar om från början, dvs i Lördags. Jag vaknade tidigt och gick upp för att äta frulle. Sen gick jag ner till min rentvättade Lilla Röd och åkte till Bilprovningen i Edsberg. Där blev jag vänligt mottagen av Johan. Jag är som jag alltid är och följer efter och tittar och frågar hela vägen. De flesta verkar tycka det är kul att man är intresserad, tror J var en av dom. Han berättade och visade vad han gjorde och vad han fick för resultat å så. När det var dags för "tut-turen" så frågade han om jag ville följa med och det blev ett självklart ja! Inte första gången detta händer haha Så han visade mig deras längsta provkörningsrunda, berättade varför dom körde denna och vad dom lyssnade och tittade på under den. Väldigt kul och intressant.

När vi kom tillbaka var det in med en "pinne" i avgasröret för att kolla CO och lite annat och sen var det klart! Och självklart blev Lilla Röd godkänd! Med plus i kanten för att han var så ren ;)

Jag gick därifrån med ett stort leende och ja, jag ska nog se till att fixa en jacka till Johan om allt går igenom. Det är han helt klart värd ;)


Efter det besöket åkte jag hem och städade lite innan jag åkte till Häggvik station för att hämta Sanna. Vi tog en tur i Stinsen och var tidsoptimister nr 1! Efter 1½ timma åkte vi hemåt för att äta och sen iväg för att handla det sista. Och jag valde att åka till ICA i centrum eftersom jag bara MÅSTE köpa is. Återkommer till det senare ;)

Väl hemma igen var det fix med mat, kläder och smink. När Jimmy knackade på dörren så hade jag fortfarande inte bytt om utan hade händerna fulla av pajdeg haha Välkommen in! Sanna och Jimmy hjälpte mig i köket, ja J kanske råka dränka mitt bord i ägg men jag tycker om honom ändå.
Rusade ner till min nya bästa granne Mia och langa in en paj i hennes ugn, sen upp och hoppa i klänning precis innan det ringer på dörren och utanför står Jinnie!!!! Och ni vet det där med att jag var tvungen att köpa is, det är ju så klart i första hand till henne. Vet ni vad hon hade med sig!?! Jo en påse is!! Haha så hela min frys är full med is, så vill du ha finns det här :D 
Det var en härlig skara som var här i lördags. Tack för att ni kom och förgyllde min dag och TACK för blommor och presenter! Sweet! Några presenter som komma skall ser jag fram emot än mer ;) Kanske ska ta en bio på annan ort Jinnie, eller vad säger du *skrattar*

Kvällen blev lång och natten kort, vaknade som vanligt strax innan 6 och sen 7 osv. Jimmy åkte hem strax innan tolv och jag låg i soffan tills det knackade på dörren och mina älsklingar Bubblan och Lizz dundrande in genom dörren. Självklart blev jag överöst av pussar och gos! Jag kan nog inte med ord säga hur mycket jag saknar dessa två underbara kärleksspridare. Dom fick godis, leksaker och varsitt tuggben, så det blev lite party för dom med. Självklart var även söta lilla Lova med och hennes underbara föräldrar :)

Dom intog mitt kök och åt middag här, jag satt på golvet och var rätt osocial (och illamående). Sorry guys! Men det var mysigt att ni kom förbi och tack för tavlorna. I love them! :D 

Huvudvärken började redan under söndagmorgonen, men jag trodde ju självklart att det var bakisvärk så tänkte inte mer på det, det dämpades lite under dagen men slog på för fullt under kvällen/natten. Vaknade 4 och pallade inte mer, gick upp och tog en citodon. Det funkade sådär, vid 10 tog jag nästa tablett och efter en timma kräktes jag som en gris.. Dock hade jag inte ätit något så det fanns inte så mycket förutom galla i mig :( Låg i sovrummet hela dagen tills det mörknat i vardagsrummet, då gick jag ut och la mig i soffan. Hostade jag så dunkade huvudet och kräkningarna var nära. Mådde skit helt enkelt.

Sjukt ont i kroppen. Snuvig. Och på morgonen har jag blödit näsblod.. Tror min kropp vill säga mig nåt, vad tror ni? :) Idag mår jag dock bättre. Huvudvärken känns fortfarande när jag reser mig för hastigt eller när jag hostar/nyser. Jag har, vad jag minns, aldrig varig sjuk på min födelesedag tidigare. Men någon gång måste vara den första, aight! Och jag är ju gammal som gatan nu så det är klart jag skulle fira min 35-årsdag hemma sjuk!

Heja mig!

Önskar alla en underbar dag, ni får ha det bra så jag kan njuta genom er :)

Puss å kram
Ammin


5 kommentarer:

  1. Du kunde väll hänga med Erik till Thailand :) :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det kanske hade varit skoj, men tycker att han har förändrats på senare tid.. :-/

      Radera
    2. På vilket sätt tycker du att han förändrats? Nu för tiden
      är han mycket bättre på att uppdatera på instagram tycker jag,
      förr så hörde man inget från honom.

      Radera
    3. Jag är nog bara ego där. Förr var han mer social, har inte haft kontakt med honom på länge. Känns som att han blivit för "fin" för att prata eller nåt sånt... Jättetrist tycker jag.

      Radera
    4. Du har alltså haft kontakt med honom förr?

      Radera