onsdag 25 december 2013

Ute på djupt vatten?

Imorse var de i storstugan vakna före mig. Jag och tjejerna vaknade strax efter åtta och när vi väl tagit oss ut så var även dom ute. Jag tog en liten promenad med tjejerna innan det var dags för frulle.

Efter frullen fixade jag en klätterpinne till getterna och sen började jag plocka virke till nåt sorts fågelbord.. 
Sen tog Sandra in hästarna och strax efter satt jag på Isor och vi var påväg ut på tur :) Mys! Var längesen jag satt till häst. Men vilket äventyr! Gå på spångar över och i vattenfylld sankmark! Isor snubblade/fastnade och det blev blött både dit å hem. Jag fick hjärtsnurp både en och två ggr medan S bara skrattade och Isor bara knallade på :)

När vi började närma oss hem så tog vi av utrustningen och hästarna for iväg i galopp över ängarna :) Härlig syn! Jag var dyngsur men hjälpte Sandra lite i stallet innan jag gick in och hoppa i myskläder. Sen fixa Micke mysfika så värmen i kroppen sakta men säkert kom tillbaka :) 

Twilight fick rulla på tvn medan vi vilade lite. Nu är M igång med maten men han kom nyss med en öl så nu softar vi lite till ;) Jag gillar livet på landet :P
Sen vill jag rikta ett stort TACK till Fantastic 4 och Vika-familjen för mina fina julklappar!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar