måndag 30 december 2013

Bildkavalkad it is!

Nu har jag varit här på Vika i över en vecka och vet ni, jag längtar inte hem för fem öre. Jag trivs på landet, närheten av naturen, djuren, människorna och byn. Allt är så fint, så lugnt och genuint! Jag vaknar inte överdrivet tidigt men det händer att jag somnar i soffan innan tolv. Luften och utevistelsen gör mig rejält sömnig.

Just nu sitter jag själv i stora huset och snuttar på min sista starköl. Ja, det kommer bli en vit nyår för mig i år.. För jag tänker faktiskt inte erkänna att jag börjat dricka lättöl *asg* Har alltid sagt att ska jag dricka öl, ja då ska det vara riktig öl. Men måste tyvärr lägga mig till 3.5-skalan numer... Vuxenpoäng??? Jomen vars var jag, jo jag sitter här medan de andra är ute å jobbar. Kände att jag behövde lite tid tillsammans med min kära dator ;)

Igår smög jag och Lizz upp till stallet medan Sandra, Lova och Bubba låg och sov. Vi mockade rent i boxarna, fixade mat och vatten, tittade till getterna och övertalade katten att torrfoder är gott. Himla mys att pyssla i stallet i sin egna takt.

Jag har nog aldrig tagit mer hand om en bäbis som jag tagit hand om Lova under veckan jag varit här. Jag har fått klä på henne, dragit omkring på vagnen, lekt, gosat, fixat mat och matat. Känner mig otroligt lyckligt lottad och fruktansvärt rörd att hennes föräldrar litar så enormt på mig. Och ja, min bebislängtan har inte minskat ett dugg. Mina närmaste vet hur min tankegång går och i sommar är den sommaren jag sagt att resan ska gå iväg. Vi får se hur livet reder sig.

Men iaf, nu skulle jag ju inte skriva så mycket utan visa bilder, så here goes!
Glad skit när tant matar =)

Älskar träden här ute

Första julklappen blev en napp: "Min första jul"

Ibland är mammas finger allt som behövs...

Hittat en ny app jag lekte lite med ;)

Jag å bästa Bubblan sitter vid elden

Eld, öl och grilla!

Grillmästarinnan

Så här kan det se ut när jag vaknar. Bubblan sover gott

På promenad med barn, getter och hästar

Som sagt, älskar naturen!

På morgonpromenad!

Ego!

Pappa har morgonpasset ;)

Love this pic!

Påväg in till byn, dvs Österbybruk

Österbybruk by eftermiddag

Försökte mig på att amatörfotografera idag oxå. Kameran fick följa med in till Österbybruk och Vika-klanen var mina offer!


Otroligt vackert är det =)

Vika-klanen (utan hästar, getter och katt)

Sötaste Lova sitter å chillar på stubben

Father and daughter

Sen blev det fika!
Fiket får 5 Österbybruks av 5 möjliga!

2 kommentarer: