söndag 27 oktober 2013

Vad hände? Hur hände det?

Ja, så var det söndagmorgon, helgen har gått lika fort som alltid och ångesten kommer krypandes. Men jag slår bort den och tänker på helgen istället. Vad fan hände? Eller ska jag säga, tänk vad lite alkohol kan göra...

I fredags mådde jag skit. Jag började med morgonen hos prattanten och efter tre sömnlösa nätter så kunde jag inte stå pall alla känslorna. Jag åkte hem och kröp ner i sängen och där låg jag hela förmiddagen. Strax innan ett fick jag äntligen tag i servicekillen och han sa att jag kunde komma förbi med bilen strax efter 14. Fick fullservice som vanligt, kanske av dåligt samvete. Vad vet jag. Skönt att ha bilen vinterklar även om det är varmt och mysigt ute nu igen. Resten av kvällen spenderades i soffan.

Lördagen började sent, vaknade senare än vanligt men tror min kropp behöver vila så det var okej. Sen tog jag en lång frulle innan jag orkade övertala mig själv att orka åka till Stinsen. Där blev det fika med Sarah och sen klippning. Det är numer kortare och ljusare igen, men bara en aning då det är förberedningar inför nästa klippning som snart kommer ske :)

Hem och efter en liten vila så hämtade jag Sarah som varit på systemet och sen började vår kväll. Två singeltjejer som är allmänt trötta på livet. Och efter ett tag kom även grannen in och mottot för kvällen var nog; "Nä vi e int bittra!" 

Efter en jäkla massa fireball så begav vi oss ner mot Väsbys mittpunkt! Grannen skulle bara följa med oss ner så vi inte skulle gå själva. Snäll som han är. Dock är det väl inte alltid så att det man säger är det man gör så han hängde med hela kvällen. Haha:D Fantastiskt!

Vi började på White Horse och tog en öl, där anslöt även Maddi efter ett tag. Sweet! Efter en öl så gick vi vidare till Magget *hahahaha* Jaaa jag vet! Jag har nog inte varit där på 15 år om det ens räcker. Många vakter stog utanför och sa välkommen, trevligt. Jag tittade på folket som satt i rökrummet och min första tanke var "Vad fan gör jag här?!?" Eller näe kanske snarare, shit va gammal jag är! I rökrummet satt kids, dom såg inte en dag äldre ut än 20!! 

När vi kom in så var det rätt tomt. Känslan av malplacering växte men det kom mer och mer folk och världen är väl bra liten. Där bakom mig stog den där killen som jag var hemligt förälskad i i högstadiet! En av dom snygga ;) Fortfarande snygg :) Och trevlig. Och tvåbarnspappa. Gah!

Kvällen flöt på och vi hade så sjukt kul. Mycket fint att titta på och mycket trevligt folk över lag. Vi dansade, vi skrattade, vi drack och vi flirtade.

Sen så hände nåt. Haha tänker inte gå in på detaljer men ja tjejerna höll sig en bit ifrån mig och jag bara undrade vad som höll på att hända hahaha OMG!! När jag gick hem så glömde jag grannen tydligen så han fick gå hem själv. Stackars!


Gårdagen

Idag är jag trött, inte så mycket bakis utan mer bara trött. Har nog inte sovit många timmar i natt inte. Känslan som infann sig när jag vaknade var härlig, har saknat det och nu när jag sitter här i köket och dricker kaffe, chattar lite med M och skriver det här så ler jag. Vill inte skriva helt vad jag menar, men jag blir galen om det inte blir en förändring snart.

Snart blir det att åka och titta på hus, japp, du läste rätt. Ska titta på en fin liten kåk i närheten av fina familjen ute på Vika. Sen om det bara blir titta eller om det går vidare till nåt annat får man se. Men det är ett steg i rätt riktning.

Nu ska jag njuta av mitt kaffe och fortsätta le :)

Puss på er!

Dagen



Note to self: -90 - check!

2 kommentarer: