söndag 18 augusti 2013

Det blåser ute...

Och det knakar och viner i fönstrena. Det är snart dags att krypa till sängs och sova sista natten i Grebbestad. Ja, jag är fortfarande kvar. Man kan säga att en del kom upp och jag valde att bli kvar en natt till. Gulliga G sa att det var ok och jag behöver inte betala något. *tacksåmycket* 

Bästa huset

Dagen igår var underbar. Jag var på lite äventyr och är rätt nöjd med det. Lite senare åkte jag till J's garage där jag fick vara med när det byggdes en vattenraket. Det gick okej faktiskt haha Tror dock att pappan hade roligare än sonen :oP När vi gick på baksidan för att elda så stog den där, alldeles svart och ja jag vet inte, bara så fin. Vågar knappt erkänna det men bilen som stog där, som fick mig att vilja köpa den och rusta upp den var en volvo 240!! OMG! Fick en slap av Jinnie idag, kan nog behövas för vad hände? Haha. Tror dock inte att bilen är till salu, men man vet ju aldrig. Ska åka förbi där och fota den imorn så ska ni få se ;)

Jag var grymt sugen på att grilla och J lovade att hjälpa mig med grillen. Så först förbi ICA och sen hemåt. Jag fixade med mitt kött och skulle precis lyfta upp grillen när J kom och sa att han redan tänt den fast på deras altan. Jag tog en öl och satte mig på "min" altan i solen. Det slutade med att vi alla tre satt där i solen. Mysigt värre!


Lite senare kom G hem och även hon fick grillat. Dock försvann solen bara några minuter innan hon kom hem och det blev riktigt svalt tyvärr. Efter ett tag kom även grannen upp och det var verkligen supermysigt. I bakrunden hördes Mange från Macri och det var samma låtar som när vi var här v.28 ja förutom Jajamän med Rolandz då. Grym låt!

G åkte och hämtade sin bror lite senare och sen blev vi en till. Kvällen var helt okej och regnet höll sig borta tills det var dags att gå och lägga sig. Perfekt! Tror inte min sistakväll kunde bli så mycket bättre. Dom här människorna är helt fantastiska och jag är så galet glad att jag hittade annonsen förra året :)

Har gått längsmed vägen många ggr nu i sommar. Flera gånger om dagen ibland. Det känns som hemma här och jag har börjat hejja på grannarna oxå. Dagen har varit otroligt lugn och jag har hållt mig inne förutom en liten tur till ICA. 

Just nu är det Jason Bourne på tv, vet inte vilken i ordningen men den är bra. Jag passar på att mysa som sjutton, vilket ju faktiskt inte är så svårt. Har sagt det så många ggr och kan säga det flera ggr om. Jag stormtrivs här, det är bara så himla hemma!
Imorn tänkte jag börja dagen med att äta frulle på Sjögrens. Sen tillbaka och städa det sista. När man bor själv så är det inte så mycket att städa men dammsuga och torka av lite. Ikväll diskade jag det som var och ja, sen ska ju packningen ner i bilen oxå.

Ja, en vecka går fort när man har kul.. Den här resan var verkligen behövlig och jag mår bra i själen. Ser till och med fram emot lite att jobba på tisdag, sen får man se hur länge det håller i sig ;) 

Nu ska jag se slutet av filmen, sen är det jag som kryper ner under täcket.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar