onsdag 28 augusti 2019

3,5 månads paus går mot sitt slut

Tjena hej hallå där ute!

Jag lever fortfarande, dock är jag jäkligt trött och förkyld just nu som dessutom kryddas med en skvätt huvudvärk. Underbart. Men jag får skylla mig själv, har skrytit om att jag inte varit förkyld sen 2015 så jag hade väl detta att vänta.

Dock är det inte bästa tidpunkten för det. Den senaste tiden, ca 3,5 månad, känns som hela mitt liv varit på paus. Jag har jobbat och åkt hem...eller ja känns inte som hem längre, mer som ett fängelse. Jag hade glömt hur snabbt människor glömmer och ändrar sig. Men om tre dagar får jag nyckeln som öppnar upp ett nytt liv.

Att jag är sjuk nu är inte ok, men det är så klart att efter en hel sommar med jobb och nu några dagars ledigt att kroppen lägger av. Men helt fel tid. På lördag kommer bästa Cassie hit med sin T och brorsan & A och vi ska åka till Liseberg. Mitt jobb bjuder på inträde, åkband och mat för mig och fyra till vilket är super! Tror jag var 13-14 år när jag var där sist så ska bli kul att titta runt. Men jag håller mig nog till lotter haha

Sen när vi kommer hem, oavsett hur trött jag är, så hämtar jag nyckeln till lägenheten. SOM jag har längtat. Har inte kunnat tänka på nåt annat egentligen men nu är det dags! Var där häromdagen och lånade grannens balkong, tog en promenad till havet för lite meditation och fick en stor kram av nya hyresvärden som precis skulle ta sig ut på havet. Mitt namn sitter redan på brevlådan och på dörren. 

Jag har packat det mesta i huset och möbler säljs till höger å vänster. Nu vill jag bara förflytta allt till nya stället så jag ser vad jag har att jobba med. Längtar efter att bo litet och mysigt. Trött på stort och ihåligt.

Med detta så tror jag ingen har missat att jag toklängtar tills jag får flytta.

Nu ska jag fortsätta glo på Blindspot och ta det lugnt innan jobb.

Ta hand om er där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar