måndag 17 juni 2019

Wind of change

Midsommarveckan. Party. Supa. Dansa. Skratta. Familjehögtid? Ja, midsommar brukar vara mysigt men sen några år tillbaka så känns högtiderna som vilka dagar som helst. Den här veckan jobbar jag fredag - söndag och missar det där som kallas midsommar. Men det är okej. Hade jag lyckats skaffa barn så hade det varit annorlunda men nu är så inte fallet.

Då jag flyttar ut från Drängstugan i september så blir det heller inget hundköp för min del. Jag väljer att avvakta både för den lilla valpens skull och för Snöbolls skull. Jag kan inte ta hand om en valp mitt i en flytt och att flytta Snöboll till ett nytt ställe och sen inte ha tid för henne.. När, det får helt enkelt vänta. Jag måste ändå sätta djuren främst.

Och med tanke på flytt så får jag semester i september oavsett, funderar på att ta ledigt i början så får jag hoppas att någon kan bistå med en bil med krok så jag kan köra möbler under de två veckorna. 

Ja juste, det är väl helt nytt att jag ska flytta. Och ja det är det ju. Jag hade önskat att det hade gått lite trevligare till men jag är glad att ödet gav mig en spark där bak och att M la ut "min" lägenhet i rättan tid. Så i september lämnar jag gamla Drängstugan och flyttar till havet och Villa Edsvik. Jag har skrivit kontrakt på en superfin lägenhet precis vid havet. Allt känns jättebra och det ska bli skönt att slippa frysa och dessutom tillåter hyran mig att spara! 

Jag hoppas att Snöboll klarar flytten och att vi slipper besök hos vet och antibiotikakurer. Hon kommer att få två stiliga killar som granne, Sixten & Sune. 

Min kajak kommer ha plats både vid havet och på tomten. Jag har plats att odla potatis på våren och äntligen får jag en uteplats - som dessutom har utsikt över HAVET!!! 

Fasiken så jag längtar!! Och näe, jag kommer inte sakna hästarna! Kanske Fia, eller klart jag kommer sakna min gosfis men jag har andra planer när det kommer till hästar. Jag känner mig redan så fri på nåt sätt, det här ska bli helt fantastiskt!

Oj, blev en rejäl update, men nu vet ni vad som händer!

Ta hand om er!
-A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar